Μια σύντομη ιστορία που δείχνει σε δεύτερο πλάνο τα κρυμμένα συναισθήματα που συνήθως έχουμε και θα θέλαμε πολύ να εκφράσουμε.Εκτός βέβαια από τα παιδιά που πάντοτε εκδηλώνονται αληθινά...
- ΑΡΧΙΚΗ
- ΤΕΧΝΗ
- M.Mπρεχτ
- Άπαντα Οδ.Ελύτη νο1
- Άπαντα Οδ.Ελύτη νο2
- Άπαντα Οδ.Ελύτη νο3
- Άπαντα Οδ.Ελύτη νο4
- Άπαντα Οδ.Ελύτη νο5
- Κ.Καβάφης Άπαντα
- Γ.Τσαρούχης
- Γιάννης Ρίτσος 1-Ποιήματα Άπαντα
- Γιάννης Ρίτσος 2- Άπαντα συνέχεια-...
- Γιάννης Ρίτσος 3 Άπαντα συνέχεια...
- Γιάννης Ρίτσος 4 Άπαντα συνέχεια...
- Γιάννης Ρίτσος 5 Άπαντα συνέχεια...
- Γ.Σεφέρης
- Άπαντα Καρυωτάκη
- Θ.Βέγγος
- Charle Chaplin
- Gustav Klimt
- Vincent van Gogh
- Salvador Dali
- Η βροχή μέσα στους πίνακες
- Η Γυναίκα μέσα στους πίνακες
- Η υπέροχη γυναίκα... μια πραγματική θεά...στο πέρασμα των αιώνων...
- ΥπερρεαλισμόςΤ.Barbey
- Υπερρεαλισμός2Erik Johanson—Caras Ionut
- O μαγικός ρεαλισμός του Rob Gonsalves
- Κλασσικοί πίνακες που ζωντανεύουν
- "Έναστρη νύχτα" του Βαν Γκογκ
- Box
- Iστοσελίδα με ποιητές και ποιήματα
- Η τέχνη της πόλης
- 13 πίνακες του Edward Hopper ζωντανεύουν μαγικά
- Οι χειροποίητες σκιές της Λότε Ράινιγκερ
- Η απείρως πολύχρωμη βιοποικιλότητα των Fractals
- Pieter Bruegel: Η Αμαρτία και η «Σωτηρία»
- John Atkinson Grimshaw
- Gregory Ferrand
- No Blue Without Yellow
- street art
- Gallery Invasion (εισβολή στη γκαλερί)
- Το σκάκι μέσα από τις ζωγραφικές πινελιές
- Ο κόσμος του graffiti
- Διασχίζοντας τον κόσμο του Graffiti
- NONE
- Μάνος Χατζιδάκις
- Μίκη Θεοδωράκη:"δακρυσμένα μάτια"
- Ολόκληρα άλμπουμ Ελλήνων δημιουργών Μικρούτσικος-Πλέσσας-Σαββοπουλος-Θαλασσινός κλπ
- Η Λιτανεία των Αγίων
- Συμφωνία Μπολερό-Ραβέλ
- Η δύναμη και η μαγεία της μουσικής
- Stand By Me
- Μουσική χωρίς όρια
- Το τελευταίο τάγκο στην Αθήνα
- Tony Bennet-Lady Gaga
- Ορχήστρα γραφείου
- Μουσική με 565 ποτήρια
- Διασκευή του “One” των metallica
- nabucco
- Η ιστορία της μουσικής
- H κλασσική μουσική ..Το κλειδί για την πόρτα της κωμωδίας!!
- Η παρέλαση των θαυμάτων
- To μπαρόκ που έγινε ροκ.
- Δωμάτιο συνήχησης
- Four Musicians Playing Bolero On One Cello
- Π. Σιδηρόπουλος 25 χρόνια μετά τον θάνατό του
- Ποιος ήταν ο Κώστας Μπέζος που έγινε ρεμπέτης
- Woodstock 1969 και τα παιδιά των λουλουδιών
- Ρεμπέτικο- Rebetiko
- Ο κύκλος της ζωής
- The Maker
- Καρικατούρες μιας αληθινής ζωής
- Λεμονιά
- Πώς η ζωή σου αγγίζει τους άλλους
- H αποτύπωση μιας ταλάντωσης ενός χθεσινού κόσμου
- Ζωγραφίζοντας την αγάπη
- Alma
- Bottle
- Χρωμοφοβία
- Πώς δημιουργείται ένας ΝΑΖΙ
- Ο λαθρεπιβάτης
- Fallin’ Floyd
- Ένας τυχερός άνθρωπος
- Το φαινόμενο Κούλιτζ
- Φεύγοντας από το σπίτι -leaving home
- H σκύλα
- Ο χάρος βγήκε παγανιά
- Η αγάπη για τη ζωή
- Παρουσία και πραγματικότητα
- Jack
- Emi
- "Soar" - "Πτήση"
- Όταν στιγματίζεσαι με το "μηδέν"
- To δώρο-the present
- On the Other Side of the Woods -Η άλλη μεριά του δάσους
- The Kiosk (το περίπτερο)
- Δανεικός χρόνος - Borrowed Time
- DINNER FOR FEW-Δείπνο για λίγους
- Bao
- Photographs
- Η δύναμη της ενσυναίσθησης
- Weekends
- Ίσως είμαι εγώ/Maybe it’s me
- BreakingPoint-οριακό σημείο
- Father And Daughter
- Driftless-χωρίς οδηγό
- UMBRELLA
- 40 εγκαταλελειμμένα έργα τέχνης
- Γραφικά εκκλησάκια
- Ρωσικά ορυχεία με ψυχεδελικά σχέδια
- Μόσχα 1954
- Η τέχνη του δρόμου
- 45 ασπρόμαυρες φωτο που ζωντανεύουν
- Οδός Θερμοπυλών στο Παρίσι
- Φωτό του Β΄ παγκ.πολέμου
- 25 δημιουργικά γλυπτά στον κόσμο
- Τα ωραιότερα βιβλιοπωλεία του κόσμου
- Τα φλεγόμενα βράχια Λυκία-Μ.Ασία
- 30 δυνατές φωτογραφίες
- 24 φωτογραφίες που αξίζει να δεις
- Γνώρισε τον κόσμο στην Ελλάδα
- 17 μνημεία που επέλεξε η UNESCO
- 50 από τις πιο όμορφες γυναίκες
- ΑΝΟΙΞΗ
- National Geographic 2014
- 30 γοητευτικές και ιστορικές φωτογραφίες που αξίζει να δείτε...
- Ιστορικές φωτογραφίες
- Μέσα σε 100 φωτογραφίες,η ιστορία του «Καρυοθραύστη»
- Οι 17 πιο όμορφες μικρές πόλεις της Ευρώπης
- 12 απίστευτα οικογενειακά πορτραίτα
- Σπάνιες φωτογραφίες διασωθέντων του Τιτανικού
- Τα χρώματα των πόλεων με το φακό του Wayne Sorce (1946 - 2015)
- Επιχρωματσμένες καρτ ποστάλ της Βενετίας του 19ου αιώνα
- Διαγωνισμός φωτογραφίας National Geographic 2019... οι νικητές
- Awesome Photos-Εντυπωσιακές φωτογραφίες
- Όταν ο φωτογραφικός φακός βρίσκεται σε μεγάλα κέφια...
- Η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου
- ΦΑΡΟΙ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
- Σμύρνη:Το χαμένο βίντεο
- Λάκης Σάντας
- Λευκά όρη-Κρήτη
- Η πιο όμορφη χώρα του κόσμου
- Άγιον Όρος
- Νησιά της άγονης γραμμής
- Τοπία της χώρας μας
- Το παλιό ελληνικό σχολείο
- Η Ελλάδα του 1950
- Αθήνα 1961
- Αθήνα 1970
- Η Αθήνα στο διάβα του χρόνου
- ΑΘήνα:Θεματικός-εικονικός πανοραμικός χάρτης
- Μοναστηράκι
- Απέραντο γαλάζιο
- Ονόματα πλατειών της Αθήνας
- Τα μυστικά του Παρθενώνα
- Ψηφιακή περιήγηση του Παρθενώνα
- Moving Athens (REMIX)
- Μετέωρα..ένα πανέμορφο εναέριο βίντεο
- Santorini: Volcano History - Σαντορίνη: Ιστορία του Ηφαιστείου
- φωτογραφίες από την Ελλάδα του 1965
- Τα ποτάμια της Αθήνας όπως ήταν
- Κοιτώντας από ψηλά τις Μυκήνες
- Φωτογραφίες του Wolfgang Suschitzky της Ελλάδας του 1960
- Το οδοιπορικό του φωτογράφου Henri Cartier Bresson στην Ελλάδα
- Φράγμα Μαραθώνα: 90 χρόνια ιστορίας
- Project Tilos-Γνώρισε το πρώτο πραγματικά «πράσινο» νησί στη Μεσόγειο
- ATHENS IN SILENCE
- Ξενάγηση στην Κλασική Αθήνα (5ος αιώνας π.Χ.) - 3D αναπαράσταση-Ancient Athens 3D
- Σημεία των καιρών
- Λόγια Μεγάλων
- Ο πολύτιμος χόνος των ωρίμων
- Ράινερ-Μαρία Ρίλκε:για την παιδική ηλικία
- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΩΜΑΛΙΑ- SOCIAL ANOMALY
- Όμορφος κόσμος
- Κλιματική Αλλαγή
- Μια ενδιαφέρουσα ιστορία
- Η λειψυδρία θα είναι το πιο σημαντικό πρόβλημα του πλανήτη..
- Αλεύρι-ψωμί..Όμορφες εικόνες
- Κορνήλιος Καστοριάδης
- Γίνεται
- Σοφία-Φιλόσοφοι
- Γεγονότα του 2014 μέσα από εικόνες
- Ωδή στον Βαγγέλη Γιακουμάκη...
- Είμαστε τελικά ρατσιστές εμείς οι Έλληνες;
- Οι Ιάπωνες εργάτες που ζουν σε Internet Café
- Τσερνόμπιλ 29 χρόνια μετά..
- Το βυρσοδεψείο
- Το ψέμα που ζούμε (The Lie We Live)
- O εφιάλτηs της κατανάλωσης
- Η ιστορία της Mosanto-Το νέο τραγούδι του Manu Chao για την ελευθερία των σπόρων
- Τα ερωτήματα που προκύπτουν γύρω από τον κόσμο μας, βλέποντας αυτές τις εικόνες
- Ένα τραγούδι για τις φάλαινες -A song for the whales
- Happiness (ευτυχία)
- La Madre Buena (The Good Mother)
- Are You Lost in the World Like Me?
- Peripheria
- BALANCE-Ισορροπία
- Le Gouffre-Το χάσμα
- σκίτσα μιας πραγματικής ζωής
- Transparency- Διαφάνεια
- Noisia - Mantra
- Τσερνόμπιλ: Οι συγκλονιστικές μαρτυρίες των κατοίκων
- Spoon
- Wire Cutters
- The Turning Point-"Το σημείο στροφής"
- Woody
- MAN 2020
- Selfies by Claudius Gentinetta
- BLAU
- All Jerk, No Work
- Cosmonaut
- Ο θαυμαστός κόσμος του Albert Kahn
- Οδοιπορικό στην Ν.Αμερική
- Οι ανταύγειες του κόσμου μας
- Η μαγεία στην κορυφή του κόσμου
- Τα αγάλματα στο νησί του Πάσχα
- Ταξίδι στην Ήπειρο
- Η λίμνη Maggiore
- Η λίμνη Λεμάν και οι Deep Purple
- Η μεγαλύτερη λίμνη της Παταγωνίας
- Ασπρόμαυρο ταξίδι στο χωροχρόνο
- 100 χρόνια σε...δέκα λεπτά
- ταξιδεύοντας
- Η ιστορία του κόσμου σε 2 λεπτά
- Ο γύρος του κόσμου σε δύο λεπτά
- "πετώντας" στα πέρατα του κόσμου
- Ένα ταξιδάκι σε 25 από τις πιο χρωματιστές γωνιές της Ελλάδας
- 10 καλύτερες πόλεις για αποδράσεις στην Ευρώπη
- Η Κούβα μέσα από την ομορφιά της πραγματικότητας αλλά και της απομόνωσης
- Tαξίδι στην Ανταρκτική μέσα από 20 εικόνες
- Περιδιαβαίνοντας τους όμορφους δρόμους του κόσμου
- Δυο γυναίκες για πέταμα-Αρμάντα Γκουιντούτσι
- Ρόμπερτ Μούζιλ:Περί Βλακείας
- Έντγαρ Άλλαν Πόε:Βερενίκη, Το κοράκι
- Αλμπέρ Καμύ:Ο μύθος τουΣίσυφου,Η πτώση,Ο επαναστατημένος άνθρωπος,Οι δίκαιοι,Ο ξένος
- Φραντς Κάφκα:Η Δίκη,Ο Πύργος,Η Μεταμόρφωση
- Ν.Άσιμος:αναζητώντας κροκάνθρωπους-
- Ηλίας Βενέζης:Αιολική Γη,Το Νούμερο31328
- Εμ. Ροΐδης:Η Πάπισσα Ιωάννα
- Πηνελόπη Δέλτα: Ο Τρελαντώνης,Ο Μάγκας,Τον καιρό του Βουλγαροκτόνου,Στα μυστικά του Βάλτου
- Νίκος Καζαντζάκης: O Χριστός ξανασταυρώνεται,βίος και η Πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά,Ασκητική
- Α.Παπαδιαμάντης:Η φόνισσα,Η Σταχομαζώχτρα
- Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι:Το υπόγειο,Ο ηλίθιος,Έγκλημα και τιμωρία
- ΑΝΤΟΝ ΤΣΕΧΩΦ:Οι τρεις αδελφές(θεατρικό)
- Ομιλούντα βιβλία
- Όλα τα τεύχη του Αρκά
- Περιοδικά και κόμικς για όλους
- Το μυστικό της πυραμίδας...
- e-book-Ανοιχτή βιβλιοθήκη
- Η γλώσσα μας
- 24 γράμματα
- Έλληνες συγγραφείς
- Iστοσελίδα για τον πολιτισμό
- Milo Manara
- Όταν Ο Wile E. Coyote έπιασε τον Roadrunner
- Al Margen-Página: Σχεδιάζει τις ατέλειες της εποχή μας
- Ο κόσμος μας στέλνει σκουπίδια ..Στέλνουμε πίσω μουσική.
- Άουσβιτς 70 χρόνια μετά..
- Ο λόφος των σταυρών στη Λιθουανία
- Stephen Fry:Η επιστροφή των μαρμάρων του Παρθενώνα
- National Geographic 2014
- Je suis Charlie!
- O γαλαξίας της Ανδρομέδας από το τηλεσκόπιο Hubble
- Βλέποντας τον κόσμο από το παράθυρο ενός αεροπλάνου
- Πώς βρέθηκε ο ναός του Όσιρι
- 21 φυσικά θαύματα του πλανήτη μας που πιθανόν δεν γνωρίζατε
- Νύχτα με το Βόρειο Σέλας
- Η θαυμάσια Κίνα
- Νύχτα τρόμου στο Παρίσι...To βίντεο της Monde από την επίθεση στο Bataclan!
- Παρίσι: Η ιστορία του πιανίστα που έπαιξε το "Imagine" στο Bataclan
- O Παγκόσμιος χάρτης στη λίμνη Klejtrup -Δανία
- Lands of wind ( χώρες του ανέμου)
- Μια ξενάγηση στην Ευρώπη με φωτογραφίες
- 22 θαύματα της φύσης που αξίζει να δείτε έστω μια φορά στη ζωή σας
- Μια εναέρια προοπτική στη χώρα του Βορρά -ΝΟΡΒΗΓΙΑ
- Σημαντικά κτίρια της Αθήνας
- Οδηγοί αρχαιολογικών μουσείων
- Πτήσεις σε πραγματικό χρόνο
- Σεισμοί σε πραγματικό χρόνο
- ΖΩΝΤΑΝΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΚΑΙ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΑΠ' ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ !!!
- Δες το σπίτι σου
- Η μεγαλύτερη πινακοθήκη του κόσμου
- Εικονική περιήγηση της Ακρόπολης
- Μουσείο φυσ.ιστορίας Ουάσιγκτον-περιήγηση
- εικονική περιήγηση στην ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ
- Παγκόσμια στατιστικά σε πραγματικό χρόνο
- ECM Radio
- Δες τη ροή και την κατεύθυνση των ανέμων
- Πώς βλέπουμε ταινίες και σειρές
- Εικονικές περιηγήσεις εντός και εκτός Ελλάδας
- H ιστορία του Εθνικού Κήπου
- Anatomy-λεπτομερειακό και ΠΟΛΥ επεξηγηματικό πρόγραμμα
- Μια απίθανη ηλεκτρονική εγκυκλοπαίδεια
Σάββατο 25 Απριλίου 2015
Παρασκευή 17 Απριλίου 2015
National Geographic 2014
ΕΔΩ!! Μoto στο πέρασμα των χρόνων!!!
Τι είπε περί ελληνικού λαού ο αείμνηστος Αλέκος Σακελλάριος σε μία αλησμόνητη συνέντευξη στον εαυτό του!
Ας αρχίσουμε, εαυτέ μου, τη συνέντευξή
μας:
Αγαπημένο σου χόμπι;
Πιστεύεις στην ύπαρξη του Θεού;Μ΄ αυτά που κάνει,
όχι! Ν΄ αλλάζω επαγγέλματα.
Αν ο Θεός ήταν
Έλληνας, τι θα έκανε;Θα κατέστρεφε τον κόσμο για να εισπράξει την
ασφάλεια.
Ποια είναι τα
τρία κακά του Νεοέλληνα;Είναι τέσσερα, γιατί δεν τα παραδέχεται
κιόλας.
Δηλαδή;Μεσασόλα, αρπακόλα,
κοκακόλα!
Ελληνικός
λαός;Είμαστε ένας λαός παράξενος και μαζοχιστής. Προπάντων μαζοχιστής.
Πάντα έχουμε ένα εναλλακτικό πρόβλημα για κάθε λύση!
Μίλησέ μου για τη διαφθορά...Οι Έλληνες
χωρίζονται σε αμετανόητους άτιμους και σε μετανιωμένους
τίμιους!
Ποια είναι η
κληρονομιά των Ελλήνων;Από τους σπουδαίους προγόνους μας κληρονομήσαμε
δύο ένδοξους βράχους: Την Ακρόπολη και τον Καιάδα. Και σταθήκαμε ανάξιοι όχι
μόνον στο ύψος του πρώτου, αλλά και στο βάθος του
δεύτερου.
Γραφειοκρατία;Γραφειοκρατία είναι οι διαδικασίες που
ακολουθούν τα προβλήματα όταν τα απασχολεί κάποια σοβαρή
λύση.
Τι έχεις να πεις
για την καταστροφή του περιβάλλοντος;Το μέγα ελληνικό θαύμα! Έχουμε
κάψει σε δέκα χρόνια ό,τι οι άλλοι σε εκατό!
Δηλαδή;Στην Ευρώπη, αντιστοιχούν τρία
δέντρα σε κάθε κάτοικο. Στην Ελλάδα, αντιστοιχούν τρεις εμπρηστές σε κάθε
δέντρο.
Αθήνα - νέφος:
Ποια η γνώμη σας για το πρόβλημα;Όταν αποφασίσαμε να εξαργυρώσουμε όλη
τη βλακεία μας σε διοξείδιο του θείου, δεν περιμέναμε ότι θα ήταν τόση πολλή.
Και ντουμανιάσαμε!
Τι
απρόσμενο περιμένεις;Μια καλύτερη Ελλάδα.
Σε τι απίστευτο πιστεύεις;Στη Θεία
Δίκη.
Σε τι υπερτερεί ο
Ελληνας και σε τι ο Ευρωπαίος;Σε όλα υπερτερεί ο Ευρωπαίος. Γιατί ο
πολιτισμός του έχει τις ρίζες του στην Ελλάδα κι ας μην το παραδέχεται. Ενώ ο
Έλληνας υστερεί, γιατί ο πολιτισμός του βασίζεται στην Ευρώπη και το
καμαρώνει.
Αξιοκρατία;Αξιοκρατία ονομάζουμε τα προσόντα που απαιτούνται
για να υπερπηδήσουμε έναν καλύτερό μας. Aναξιοκρατία λέμε την ατυχία μας να μην
γίνουμε κι εμείς κάτι που δεν αξίζουμε, όπως θαυμάσια τα καταφέρνουν τόσοι
άλλοι.
Ελπίζεις;Την ελπίδα τη φτιάχνεις με όση απελπισία σου ΄χει
απομείνει.
Το μέλλον της
Ελλάδας; Αν ποτέ πει να ξεβρομίσει αυτός ο τόπος, πολύ φοβάμαι ότι θα
μείνει μόνον ο τόπος!
Πηγή:www.capital.gr | |
Τρίτη 14 Απριλίου 2015
Τα χρονικά των διχασμών: τα ρήγματα που σημάδεψαν τη σύγχρονη ελληνική ιστορία
Η νεότερη ελληνική ιστορία (και η παλαιότερη, αλλά αυτό είναι άλλη,
ακόμα πιο μεγάλη ιστορία) έχει, ως γνωστόν, μεγάλη «παράδοση» όσον αφορά
στους διχασμούς.
Τα «χρόνια της κρίσης» επανέφεραν στο προσκήνιο το
ζήτημα των διαφοροποιήσεων με πολιτικό πρόσημο στη χώρα μας.
Το
πρώτο παράδειγμα μεγάλης αντιπαράθεσης που δίχασε την ελληνική κοινωνία
και πολιτική σκηνή, ως γνωστόν, είναι αυτό που έμεινε στην ιστορία ως
«Εθνικός Διχασμός»: η διαμάχη μεταξύ «βενιζελικών» και «βασιλικών/
αντιβενιζελικών» στις αρχές του 20ού αιώνα. Ακολούθησε φυσικά ο Εμφύλιος
Πόλεμος και οι συνέπειές του, που σημάδεψαν την ελληνική πολιτική ζωή
για δεκαετίες, διαμορφώνοντας με τον δικό τους τρόπο το πρόσωπο της
σύγχρονης Ελλάδας, φτάνοντας μέχρι το σήμερα.
Η έντονη κόντρα γύρω από τις εξελίξεις των τελευταίων ετών εγείρει, από
ιστορικής άποψης, το εξής ερώτημα: θα μπορούσε να μείνει το μνημόνιο-
αντιμνημόνιο στην ελληνική ιστορία ως άλλος ένας σκληρός διχασμός όπως
αυτοί που λάβωσαν βαρύτατα το συλλογικό του νεότερου ελληνισμού;
Πρόκειται πραγματικά για μια σύγκρουση τόσο μεγάλης έντασης, ή είναι
απλά ένα σημείο των καιρών – μια «χαμηλών λιπαρών» αντιπαράθεση, η οποία
πρόκειται να «ξεθωριάσει» μέσα σε μερικά χρόνια;
Ο Θάνος Βερέμης, ομότιμος καθηγητής του τμήματος Πολιτικής
Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης του Πανεπιστημίου Αθηνών, με ειδίκευση στην
Πολιτική Ιστορία της Νεότερης Ελλάδας, εξηγεί σε πρώτη φάση το ιστορικό
υπόβαθρο των προβλημάτων της ελληνικής οικονομίας.
«Η Ελλάδα πάντα ήταν χώρα
ελλειμματικού χαρακτήρα όσον αφορά στο ισοζύγιο πληρωμών. Είχε πρόβλημα στην
εξαγωγή προϊόντων. Το 19ο αιώνα ήταν αγροτική χώρα και κυρίως με
μονοκαλλιέργειες για εξαγωγή, δηλ σταφίδα αρχικά, καπνός μετά κλπ. Είχε πάντα
έλλειμμα επισιτισμού κυριολεκτικά γιατί δεν είχε μεγάλες εκτάσεις εκτός από τη
Θεσσαλία αργότερα. Ό,τι εξήγαγε σε σταφίδα το εισήγαγε σε δημητριακά, τα
υπόλοιπα ήταν έλλειμμα.
Η χώρα άρχισε να γεμίζει τις τρύπες των ελλειμμάτων με την
εξαγωγή ανθρώπων, δηλαδή οι Έλληνες της Αμερικής και πολύ αργότερα της
Αυστραλίας έστελναν εμβάσματα και κάλυπταν κάπως τα κενά στον προϋπολογισμό».
Όταν έλλειψαν τα εμβάσματα, συμπληρώνει ο κ. Βερέμης, μπήκε
στη μέση το συνάλλαγμα από τους Έλληνες ναυτικούς. Αργότερα, άρχισε να παίζει
ρόλο ο τουρισμός και «εξελίχθηκε στις “πρώτες βοήθειες” για τους ελλειμματικούς
μας προϋπολογισμούς και το εμπορικό μας ισοζύγιο.
Τα κενά τα συμπλήρωνε η Ελλάδα με δάνεια. Οπότε η ιστορία
των δανείων είναι μια πολύ παλιά ιστορία, ξεκίνησε από το 1821 και συνεχίστηκε
έκτοτε. Αυτά δεν είναι καινούρια – αυτά που είναι κανούρια είναι άλλα
φαινόμενα. Όταν ο Τρικούπης επτώχευσε την Ελλάδα, το 1893 («δυστυχώς
επτωχεύσαμε») άφησε πίσω ένα τεράστιο έργο υποδομής, οπότε ανέκαμψε γρήγορα η
ελληνική οικονομία.
Όταν πάλι η Ελλάδα επτώχευσε το 1932, εκεί προέκυψε μια
αυτάρκεια, δηλαδή με το να σταματήσουν οι εισαγωγές οι Έλληνες άρχισαν να
καλλιεργούν, να αναπτύσσουν βιοτεχνίες κλπ. Κάλυψαν λίγο το κενό, ήταν μια
κάπως δημιουργική περίοδος, με ελλείψεις μεγάλες βέβαια, τις οποίες όμως ο
σημερινός Έλληνας δεν μπορεί να αντέξει, καθώς μιλάμε για άλλο πληθυσμό,
ευρωπαϊκών συνηθειών, αν όχι παραγωγικότητας. Εδώ βρισκόμαστε σήμερα».
Ο κ. Βερέμης
συνεχίζει, αναφερόμενος στα αίτια των διχασμών. «Τον 19ο αιώνα δεν υπήρχαν
διχασμοί, ήταν μάλλον κοινή η πλεύση, καθώς υπήρχαν και καλές πολιτικές ηγεσίες
και γενικά συναίνεση, ομόνοια- ενώ είναι αλήθεια ότι και οι ιθύνοντες δεν
πολυρωτούσαν τον λαό. Εκλογές γίνονταν, η συμμετοχή δεν ξέρω πόσο μεγάλη ήταν
μετά λόγου γνώσεως. Δεν ξέρουμε το ποσοστό των μη ψηφιζόντων. Εν πάσει
περιπτώσει, δεν είχαμε διχασμούς τον 19ο αιώνα».
Αυτό φαίνεται να αλλάζει τον 20ό αιώνα. «Όσο βαθαίνει η
κοινοβουλευτική δημοκρατία στην Ελλάδα, τόσο πυκνώνουν οι διαφοροποιήσεις
ανάμεσα στους Έλληνες πολίτες. Ο πρώτος μεγάλος διχασμός, σε “βασιλικούς” και
“βενιζελικούς” αρχίζει το 1915-1916 και συνεχίζεται ως τον Δεύτερο Παγκόσμιο
Πόλεμο. Είναι μεταξύ συντηρητικών, αν θέλετε, και φιλελεύθερων».
Ο Νίκος Μαραντζίδης,
καθηγητής Πολιτικής Επιστήμης στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, κάνει λόγο για την
«πρώτη μεγάλη διαίρεση της ελληνικής πολιτικής ζωής».
«Το αντικείμενο του αποκαλούμενου εθνικού διχασμού ήταν η
συμμετοχή ή όχι της Ελλάδας στον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο , διαίρεσε βαθιά την
ελληνική πολιτική ζωή και κοινωνία σε δύο στρατόπεδα, που πήρανε διάφορες
ονομασίες, Κωνσταντινικοί ή Βενιζελικοί, ή ονομάστηκαν βασιλόφρονες και
δημοκρατικοί, με βάση τη διαίρεση πάνω στο πολιτειακό ζήτημα (οπαδοί βασιλείας
και της κατάργησής της), ή απλά βενιζελικοί αντιβενιζελικοί.
Όλες αυτές οι
ονομασίες ουσιαστικά αποτυπώνουν τα δύο στρατόπεδα που από το 1915-1917 και
ουσιαστικά μέχρι και την έλευση του Μεταξά (4ης Αυγούστου 1936) καθόρισαν τα πολιτικά
γεγονότα χονδρικά για τρεις δεκαετίες χονδρικά, κυρίως από το 1915 και το 1920,
καθώς και το 1930. Ακόμη και τα γεγονότα της δεκαετίας του 1940 εμπεριέχουν
σημαντικά κομμάτια της επίδρασης του εθνικού διχασμού αυτών των δύο
στρατοπέδων» σημειώνει ο κ. Μαραντζίδης.
Η Μικρασιατική καταστροφή, η δικτατορία του Ιωάννη Μεταξά και ο Εμφύλιος
Το 1922, συνεχίζει ο κ. Βερέμης, δημιουργεί το δεύτερο
μεγάλο ρήγμα: «είναι μια μεγάλη καταστροφή, φέρνει στην Ελλάδα 1.300.000
περίπου πρόσφυγες τελείως ανέστιους, χωρίς χρήματα και περιουσιακά στοιχεία.
Αυτοί είναι κυρίως οι “πελάτες” του ΚΚΕ, το οποίο προϋπήρχε μεν, αλλά
δημιουργήθηκε και δυνάμωσε μετά το 1922. Πολλοί πρόσφυγες ψηφίζουν ΚΚΕ. Επίσης
πολλούς πρόσφυγες απορρόφησε και ο Βενιζελισμός».
Δευτέρα 6 Απριλίου 2015
Τετάρτη 1 Απριλίου 2015
Η μικρή κόκκινη κλώσσα...Ένα διδακτικό παραμύθι
Μια φορά κι έναν καιρό, ήταν μια
μικρή κόκκινη κλώσσα, που σκάλιζε το χώμα στη φάρμα που ζούσε, μέχρι που
ανακάλυψε μερικούς σπόρους σιταριού.
Φώναξε τότε τους γείτονές της και
τους είπε "Αν φυτέψουμε αυτούς τους σπόρους, θα μπορέσουμε να έχουμε ψωμί
να φάμε.
-Ποιος θα με βοηθήσει στο όργωμα
και στο φύτεμα;" Ρώτησε η μικρή κόκκινη κλώσσα.
"Όχι εγώ', είπε η αγελάδα, 'τέλειωσε
το ωράριο μου"."Όχι εγώ', είπε η πάπια, 'σήμερα έχω
ημιαργία"."Όχι εγώ', είπε το γουρούνι, 'έχω πάρει άδεια
αιμοδοσίας"."Όχι εγώ', είπε η χήνα, 'ψάχνω για δουλειά"."
Θα το κάνω τότε μόνη μου', είπε η μικρή κόκκινη κλώσσα".
Κι έτσι έκανε.
Όργωσε το χωράφι, φύτεψε τους
σπόρους, πότισε το χωράφι, το σιτάρι ψήλωσε κι ωρίμασε, που έγινε ψηλό και
ολόχρυσο.
"Ποιος θα με βοηθήσει να
θερίσω το σιτάρι;" Ρώτησε τότε η μικρή κόκκινη κλώσσα."Όχι εγώ', είπε
η πάπια, 'σήμερα κάνω στάση εργασίας.""Όχι εγώ, είναι εκτός της
ειδικότητας μου', είπε το γουρούνι"."Όχι εγώ, θα χάσω την αρχαιότητά
μου', είπε η αγελάδα"."Όχι εγώ, θα χάσω το επίδομα ανεργίας', είπε η
χήνα"."Θα το κάνω τότε μόνη μου', είπε η μικρή κόκκινη κλώσσα".
Κι έτσι έκανε.
Θέρισε το σιτάρι, έφτιαξε το
αλεύρι και έφτασε επιτέλους η ώρα να φτιαχτεί το ψωμί.
"Ποιος θα με βοηθήσει να
ζυμώσω το ψωμί;" ρώτησε η μικρή κόκκινη κλώσσα."Όχι εγώ, θα ήταν
υπερωρία αν σε βοηθούσα", είπε η αγελάδα."Όχι εγώ, θα έχανα το
επίδομα της έγκαιρης προσέλευσης", είπε η πάπια."Όχι εγώ, θα έχανα το
επίδομα ωρίμανσης, είπε το γουρούνι"."Όχι εγώ, θα ήτανε ρατσιστικό να
ήμουν εγώ η μόνος βοηθός", είπε η χήνα."Θα το κάνω τότε μόνη
μου", είπε η μικρή κόκκινη κλώσσα.
Ζύμωσε κι έψησε πέντε φρατζόλες.
Μύρισε όμορφα το φρεσκοψημένο
ψωμί, σε όλη η φάρμα και τότε μαζεύτηκαν όλα τα ζώα.
Όλα θέλανε - για την ακρίβεια
απαιτούσαν -, μερίδιο απ' το ψωμί.
Αλλά η μικρή κόκκινη κλώσσα είπε,
'Όχι, μπορώ να φάω και τις πέντε φρατζόλες μοναχή μου"."Αίσχος -
Κερδοσκοπία!", φώναξε η αγελάδα.
"Καπιταλιστική
βδέλλα!", ούρλιαξε η πάπια.
"Απαιτώ ίσα
δικαιώματα!", διαμαρτυρήθηκε η χήνα.
Και το γουρούνι, απλώς γρύλισε,
καθώς βαρέθηκε να κάνει κάτι παραπάνω
Και έγραψαν σε πλακάτ
"Αδικία",
"Η μικρή κόκκινη κλώσσα να
φορολογηθεί", '
"Να κρατικοποιηθεί το
ψωμί",
"Τα πεινασμένα ζώα έχουν
δίκιο"
"Νόμος είναι το δίκιο του
γουρουνιού"
και έκαναν πορεία γύρω - γύρω από
τη μικρή κόκκινη κλώσσα φωνάζοντας διάφορα συνθήματα.
Τότε ήλθε ο αντιπρόσωπος της κυβέρνησης και
είπε στη μικρή κόκκινη κλώσσα:
"Δεν πρέπει να είσαι τόσο
άπληστη, δεν μπορείς να το φας μόνη σου"."Μα εγώ δούλεψα μόνη μου,
για να φτιαχτεί αυτό το ψωμί, κανένας άλλος δεν με βοήθησε", είπε η μικρή
κόκκινη κλώσσα.
"Ολομόναχη μου, τα έκανα
όλα".
"Ακριβώς", είπε ο
αντιπρόσωπος της κυβέρνησης."Αυτή είναι η ομορφιά της ελεύθερης αγοράς.
Καθένας μπορεί να δουλεύει όσο θέλει. Αλλά,
με τους σύγχρονους κρατικούς κανονισμούς, το ψωμί θα πρέπει να μοιραστεί σε όλα
τα ζώα και η εσύ μικρή κόκκινη κλώσσα, θα πρέπει να δώσεις φόρο την μισή
φρατζόλα ψωμιού στο κράτος, να πληρώσεις ακόμα φόρο ακίνητης περιουσίας για το
χωράφι που όργωσες να πληρώσεις για να δημοσιεύσεις στις εφημερίδες φωτογραφίες
του ψωμιού που έψησες και να πληρώσεις εισφορές στα ταμεία των αγροτών, των
μυλωνάδων και αρτοποιών,
οπότε θα σου μείνει το ένα
τέταρτο της φρατζόλας.
Τι νομίζεις δηλαδή, ότι εσύ θα
τρως και οι άλλοι θα πεινάνε;'
Και έζησε η μικρή κόκκινη κλώσσα
καλά - με το ένα τέταρτο της φρατζόλας
και τα υπόλοιπα ζώα με τις
ολόκληρες φρατζόλες ακόμα καλύτερα.
Κι από τότε, η μικρή κόκκινη
κλώσσα σταμάτησε να φτιάχνει το ψωμί της σε αυτήν τη φάρμα και πήγαινε σε άλλη
φάρμα.
Οι γείτονές της όμως, η πάπια, η
αγελάδα, το γουρούνι και η χήνα αναρωτιόνται ακόμα μέχρι σήμερα γιατί η μικρή
κόκκινη κλώσσα δεν έφτιαξε ποτέ ξανά άλλο ψωμί.
Οποιαδήποτε ομοιότητα με
παρόμοιες αντιλήψεις ή καταστάσεις είναι απλώς τυχαία !!!
(Παραλλαγή του αγγλικού παιδικού παραμυθιού : "The
little red hen.")