Τετάρτη 8 Ιουνίου 2016

13 πίνακες του Edward Hopper ζωντανεύουν μαγικά


Και μεταφέρουν σε ένα πρόσφατο φιλμ όλη την γλυκόπικρη σαγήνη του πολύ αγαπημένου Αμερικανού ζωγράφου..


Στο πρωτότυπο έργο του Gustav Deutsch "Shirley: Visions of Reality", 13 πίνακες του δημοφιλούς, γλυκόπικρου ζωγράφου Εdward Hopper, παίρνουν ζωή και διηγούνται την ζωή μιας γυναίκας, της οποίας οι σκέψεις, οι ονειροπολήσεις και τα συναισθήματα, μάς επιτρέπουν να ρίξουμε μια λοξή ματιά σε μια περίοδο της Αμερικανικής ιστορίας 


.


share:



Όσα χρειάζεται να ξέρουμε για την τέχνη του Γκωγκέν σε 5 λεπτά



Ο Πωλ Γκωγκέν (γαλλικά: Eugène Henri Paul Gauguin, Παρίσι, 7 Ιουνίου 1848 – Νήσοι Μαρκέζας, 8 Μαΐου 1903)
 Yellow Christ (Αυτοπροσωπογραφία, 1890-1891), Photo Credit: Musée d'Orsay, Παρίσι.


Ο Γκωγκέν, με καταγωγή από Ισπανούς αποίκους στη Λατινική Αμερική, γεννήθηκε στο Παρίσι αλλά πέρασε τα παιδικά του χρόνια στην πρωτεύουσα του Περού, Λίμα. Σπούδασε στην Ορλεάνη της Γαλλίας και αμέσως μετά ταξίδεψε ανά τον κόσμο με εμπορικά πλοία και αργότερα με το Γαλλικό Ναυτικό για ένα διάστημα περίπου έξι ετών. 
Επέστρεψε στη Γαλλία το 1870, όπου και εργάστηκε ως βοηθός χρηματιστή. Παράλληλα με αυτή την ιδιότητά του, ο Γκωγκέν περνούσε μέρος του χρόνου του ζωγραφίζοντας με τον Καμίλ Πισαρό και τον Πωλ Σεζάν. Αν και οι πρώτες προσπάθειές του ήταν αδέξιες, σημείωσε σταδιακά αξιοσημείωτη πρόοδο. Την περίοδο 1876–1886, ο Γκωγκέν βρίσκονταν σε επαφή με τους ιμπρεσιονιστές καλλιτέχνες και συμμετείχε με έργα του στις εκθέσεις τους

Το 1884 μετακόμισε με την οικογένειά του στην Κοπεγχάγη, όπου προσπάθησε να ακολουθήσει, χωρίς όμως επιτυχία, επαγγελματική σταδιοδρομία στις επιχειρήσεις. Τελικά, επέστρεψε στο Παρίσι το 1885, αφήνοντας την οικογένειά του στη Δανία και αποφασισμένος να αφοσιωθεί ολοκληρωτικά στη ζωγραφική. Χωρίς επαρκείς πόρους επιβίωσης, η σύζυγος και τα παιδιά του επέστρεψαν στην οικογένειά της.

Την περίοδο 1886–1891, ο Γκωγκέν έζησε κυρίως στην περιοχή της Βρετάνης, όπου ζούσαν επίσης αρκετοί πειραματικοί ζωγράφοι που εντάσσονται συχνά στη λεγόμενη «Σχολή της Pont-Aven». Επηρεασμένος από τον ζωγράφο Εμίλ Μπερνάρ, ο Γκωγκέν μετάβαλε σημαντικά το ύφος της ζωγραφικής του. Τα κύρια χαρακτηριστικά γνωρίσματα της ζωγραφικής του έγιναν η χρήση μεγάλων επιφανειών και έντονων χρωμάτων. 
Ο Γκωγκέν δήλωνε πλέον απογοητευμένος από τον ιμπρεσιονισμό και στράφηκε περισσότερο στην αφρικανική τέχνη και την τέχνη της Ασίας. Παράλληλα γύρω στο 1888, ήρθε σε επαφή με το έργο του Βίνσεντ βαν Γκογκ, έργο το οποίο αναγνώρισε ως ιδιαίτερα σημαντικό, και συνδέθηκε φιλικά μαζί του, τόσο ώστε να συγκατοικήσουν για 2 μήνες στην Αρλ. Εξαιτίας όμως της κατάθλιψης από την οποία έπασχαν αμφότεροι, η συγκατοίκηση αυτή κατέληξε σε έντονη διαμάχη μεταξύ τους με αποτέλεσμα ο βαν Γκογκ να κόψει μέρος του αριστερού αυτιού του, αφού προηγουμένως είχε απειλήσει να σκοτώσει τον Γκωγκέν.


Σε κακή ψυχολογική κατάσταση, ο Γκωγκέν εγκατέλειψε την Ευρώπη το 1891, για να ταξιδέψει στην Πολυνησία. Αρχικά εγκαταστάθηκε στην Ταϊτή και αργότερα στις νήσους Μαρκέζας. Εκεί πέρασε σχεδόν όλη την υπόλοιπη ζωή του, πραγματοποιώντας μόνο μία μόνον επίσκεψη στην Γαλλία. 
Τα έργα της περιόδου αυτής θεωρούνται ίσως τα καλύτερα δείγματα της εργασίας του και ξεχωρίζουν για τον έντονο συμβολισμό τους και τον πολλές φορές θρησκευτικό χαρακτήρα τους, εμφανώς επηρεασμένα από τον πολιτισμό των ιθαγενών της Πολυνησίας. Το σύνολο του έργου του Γκωγκέν και κυρίως οι πειραματισμοί του γύρω από τη χρήση των χρωμάτων, θεωρείται πως επηρέασε σημαντικά τα καλλιτεχνικά ρεύματα του 20ού αιώνα και ειδικότερα τον φοβισμό.

Οι πίνακες του Γκωγκέν ανέρχονται σε εκατοντάδες. wilkipedia


Κυριακή 5 Ιουνίου 2016

Οι χειροποίητες σκιές της Λότε Ράινιγκερ

Λότε Ράινιγκερ  


Η Γερμανίδα πρωτοπόρος του animation  που γεννήθηκε στις 2 Ιουνίου του 1899.
Σκηνοθέτρια του κινηματογράφου, που δραστηριοποιήθηκε στο χώρο του κινουμένου σχεδίου. Θεωρείται από τους πρωτοπόρους των κινουμένων σχεδίων με φιγούρες σε μορφή περιγραμμάτων (Silhouete Animation), ενώ είναι εκείνη που δημιούργησε το πρώτο μουσικό κλιπ στην ιστορία του σινεμά πάνω σε μοτίβα του Μότσαρτ.
Λότε Ράινιγκερ


Η μαγεία των χειροποίητων σκιών της Λότε Ράινιγκερ

 Έφτιαχνε σιλουέτες, σχήματα δηλαδή κόβοντας μαύρο χαρτόνι με ψαλίδι, και τις τοποθετούσε σε άσπρη ή κάποια άλλη ανοιχτόχρωμη επιφάνεια. Έπειτα φωτογράφιζε κάθε μικρή κίνηση και το σύνολο αυτών των φωτογραφιών δημιουργούσε την ψευδαίσθηση της κίνησης. 
Πριν ξεκινήσει την προσωπική της καριέρα, έφτιαχνε κάρτες μεσότιτλων για τις βωβές ταινίες του Πολ Βέγκενερ και η εξαιρετική δουλειά που έκανε με τους κινούμενους τίτλους στον Αυλητή του Χάμελιν (1918) την έστειλε σε ένα εργαστήριο εκμάθησης κινούμενης εικόνας, ώστε να τελειοποιήσει την τεχνική της. 
Ξεκίνησε παραγωγές μικρού μήκους από το 1919, γνώρισε τον σύντροφο της ζωής της Καρλ Κοχ, την αφρόκρεμα της γερμανικής αβάν γκαρντ τα επόμενα χρόνια, ενώ συνέχισε παράλληλα να δουλεύει και σε άλλες ταινίες, όπως τους Νιμπελούγκεν του Φριτς Λανγκ όπου έκανε σχέδια για μια εντυπωσιακή ονειρική σκηνή.
.



Το animation σιλουέτας, όπως ονομάζεται, είναι μια εξέλιξη του θεάτρου σκιών της Κίνας και γενικότερα της ανατολικής Ασίας, όπου για χρόνια ήταν ο βασικός τρόπος για περάσουν από γενιά σε γενιά λαϊκοί μύθοι της περιοχής. 
Η Ράινιγκερ εντυπωσιάστηκε σε πολύ νεαρή ηλικία από αυτή την τεχνική την ίδια ώρα που οι φανταστικές ιστορίες του Μελιές και άλλων πρωτοπόρων του σινεμά, την συνεπήραν και της έδωσαν την ιδέα για αυτό το ιδιόμορφο πάντρεμα. Το μαύρο που μοιραία ακολουθούσε τους ήρωές της διατηρούσε πάντοτε το μυστήριο γύρω από αυτούς ενώ έδινε και στο υπόλοιπο περιβάλλον τον χαρακτήρα του απόκοσμου και συχνά ονειρικού, με αποτέλεσμα να κάνει αυτό ακριβώς που έκαναν και οι Ασιάτες στο θέατρό τους, να μην απομυθοποιεί δηλαδή το υλικό της λόγω της απεικόνισης και να κρατά την μαγεία παρά το πέρασμα των χρόνων. 




Όλα αυτά για να φτάσει στη στιγμή που θα μπορούσε να σηκώσει μόνη της το βάρος μιας ταινίας μεγάλου μήκους, κάτι που για τα δεδομένα του animation έμοιαζε εξωπραγματικό. 
Τελικά χρειάστηκαν 3 χρόνια και 100 χιλιάδες περίπου σιλουέτες, μια επίπονη αλλά και ταυτόχρονα κομψή και λεπτή δουλειά, στοιχεία που αποτυπώνονταν μέσα στην κίνηση τόσο έντονα που τελικά χαρακτήριζαν τις προσωπικότητες των ηρώων της. 
Οι Περιπέτειες του Πρίγκιπα Αχμέντ που ολοκληρώθηκαν τελικά το 1926, είναι η πιο διάσημη δουλειά της, αλλά και το animation που διεκδικεί τον τίτλο του πρώτου μεγάλου μήκους στην ιστορία του σινεμά. 
Η πλοκή του είναι μια συρραφή περιπετειών από τις Χίλιες και Μια Νύχτες, ενός ακόμη δηλαδή λαϊκού μύθου, πεδίο που ήταν και η βασική πηγή έμπνευσης της Ράινιγκερ σε όλη της την καριέρα, καθώς εργάστηκε πάνω σε πολλές ιστορίες της χώρας της. 
Το μαύρο που μοιραία ακολουθούσε τους ήρωές της διατηρούσε πάντοτε το μυστήριο γύρω από αυτούς ενώ έδινε και στο υπόλοιπο περιβάλλον τον χαρακτήρα του απόκοσμου και συχνά ονειρικού, με αποτέλεσμα να κάνει αυτό ακριβώς που έκαναν και οι Ασιάτες στο θέατρό τους, να μην απομυθοποιεί δηλαδή το υλικό της λόγω της απεικόνισης και να κρατά την μαγεία παρά το πέρασμα των χρόνων. 


Η ολοκλήρωση πάντως της ταινίας έφερε τη Ράινιγκερ στην δυσάρεστη θέση να αναζητά διανομέα για περίπου ένα χρόνο, ώσπου μια προβολή της ταινίας στο Παρίσι, χάρη στη βοήθεια του καλού της φίλου Ζαν Ρενουάρ, έφτανε για να γίνει σταδιακά μεγάλη επιτυχία αλλά και να αναγνωριστεί από τους κριτικούς. 
Αυτό ήταν και το κατάλληλο εφόδιο για μια μεγάλη καριέρα σε έναν τόσο συγκεκριμένο και προσωπικό κλάδο του animation. 
Η συνέχεια περιείχε μια διασκευή του Doctor Dolittle, πετυχημένη εισαγωγή της μουσικής με τη δημιουργία ενός είδους οπτικοποιημένων μουσικών κλιπ, διασκευές σε όπερες όπως η Κάρμεν το 1933 και ο Μαγικός Αυλός στην ταινία Papageno το 1935. 
Οι δύο τελευταίες δουλειές έγιναν μάλιστα στο ξεκίνημα μιας περιόδου όπου και αυτή και ο σύντροφός της γύριζαν διάφορες χώρες της Ευρώπης, καθώς φοβούμενοι την άνοδο του ναζιστικού κόμματος στη Γερμανία, έφυγαν από τη χώρα τους αλλά δε μπορούσαν να βρουν πουθενά μόνιμη άδεια παραμονής. Τους βοήθησε ξανά ο Ρενουάρ, ενώ στη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου έμειναν για λίγο μαζί με τον Λουκίνο Βισκόντι στην Ιταλία. 
Μετά τον πόλεμο επέστρεψαν στη Γερμανία για να ξαναφύγουν λίγα χρόνια αργότερα με προορισμό την Αγγλία, όπου εκεί μεταξύ άλλων, η Ράινιγκερ συνεργάστηκε με το BBC για τη κατασκευή ταινιών μικρού μήκους βασισμένων στα παραμύθια των αδερφών Γκριμ. 
Τα τελευταία δέκα χρόνια της ζωής της, τα πέρασε στη Γερμανία όπου επέστρεψε το 1972 ως τον θάνατο της στις 19 Ιουνίου 1981, σε ηλικία 82 ετών. 
Άφησε πίσω της μια κληρονομιά περίπου 60 ταινιών, ένα κινηματογραφικό υπο-είδος το οποίο δημιούργησε, καθόρισε και ουσιαστικά στοίχειωσε καθώς λίγοι μπόρεσαν να ακολουθήσουν αυτή την πολύ κοπιαστική μέθοδο – σημαντικότερος από όλους στην εποχή μας είναι ο Μισέλ Οσελό, δημιουργός μεταξύ άλλων και του γνωστού στη χώρα μας Ο Κιρικού και η Μάγισσα. 
Δείτε στο παρακάτω μίνι ντοκιμαντέρ (The Art of Lotte Reiniger, 1970) μια από τις ελάχιστες καταγραφές της αξεπέραστης τεχνικής της, όπου με ένα ψαλίδι και μερικά κομμάτια μαύρου χαρτονιού μπορούν να δημιουργηθούν μαγικοί κόσμοι, ικανοί να μας μείνουν αξέχαστοι. 

.

SHARE:

Τρίτη 31 Μαΐου 2016

Διαγωνισμός φωτογραφίας στη Ρωσία

.
Πλοίο στο λιμάνι του Murmansk κατά τη διάρκεια της πολικής νύχτας. Το πλοίο φωτίζεται με φακό. Φωτογραφία: Vitaly Novikov/Best of Russia

 .
Ένας μεγάλος διαγωνισμός φωτογραφίας φιλοδοξεί να καταγράψει ένα χρόνο από τη ζωή στη μεγαλύτερη χώρα του κόσμου. Ο διαγωνισμός The Best of Russia έχει χιλιάδες συμμετοχές από ερασιτέχνες και επαγγελματίες φωτογράφους απ' όλη τη χώρα.
Οι κριτές του φετινού διαγωνισμού έχουν επιλέξει 294 νικητές από πέντε κατηγορίες.: φύση, άνθρωποι και καθημερινή ζωή, αρχιτεκτονική, στυλ και για φέτος μία ιδιαίτερη θεματική ενότητα: πόλεμος και ειρήνη μέσα μας. 
Η μοναδική προϋπόθεση συμμετοχής είναι ότι οι φωτογραφίες πρέπει να έχουν τραβηχτεί στη Ρωσία από το Σεπτέμβρη του 2014 μέχρι και τον Νοέμβρη του 2015. Οι εικόνες μας δίνουν μια ιδέα για την ποικιλομορφία μιας χώρας τόσο μεγάλη που εκτείνεται σε 11 ζώνες ώρας.
Μόσχα. Στιγμιότυπο από την ημέρα της γιορτής για την εβδομηκοστή επέτειο της νίκης των Σοβιετικών στον  Β'  Παγκόσμιο Πόλεμο. Φωτογραφία: Victor Berezkin/Best of Russia...
Μόσχα. Στιγμιότυπο από την ημέρα της γιορτής για την εβδομηκοστή επέτειο της νίκης των Σοβιετικών στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Φωτογραφία: Victor Berezkin/Best of Russia
Κουρασμένος από τον πόλεμο. Φωτογραφία: Natalia Skripka/Best of Russia..
Κουρασμένος από τον πόλεμο. Φωτογραφία: Natalia Skripka/Best of Russia
Εναέρια λήψη του Klyuchevskaya Sopka, ένα ενεργό ηφαίστειο και το ψηλότερο βουνό στη χερσόνησο της Kamchatka. Φωτογραφία: Mitry Moiseenko/Best of Russia. .
  Εναέρια λήψη του Klyuchevskaya Sopka, ένα ενεργό ηφαίστειο και το ψηλότερο βουνό στη χερσόνησο της Kamchatka. Φωτογραφία: Mitry Moiseenko/Best of Russia
Ένα παιδί βλέπει τον Θεό στον καθεδρικό ναό του Ιησού του Σωτήρα στο Kaliningrad. Φωτογραφία: Vitaly Nevar/Best of Russia..
Ένα παιδί βλέπει τον Θεό στον καθεδρικό ναό του Ιησού του Σωτήρα στο Kaliningrad. Φωτογραφία: Vitaly Nevar/Best of Russia
Απογευματινή προσευχή σε κατασκήνωση ορθόδοξων χριστιανών, για τον ιερομάρτυρα Κλημέντιο της Άγκυρας Φωτογραφία: Alexander Kryazhev/Best of Russia..
Απογευματινή προσευχή σε κατασκήνωση ορθόδοξων χριστιανών, για τον ιερομάρτυρα Κλημέντιο της Άγκυρας Φωτογραφία: Alexander Kryazhev/Best of Russia
Μόσχα: Μουσουλμάνοι προσεύχονται κατά τη διάρκεια του Eid al-Adha στο τζαμί της Μόσχας. Φωτογραφία: Natalia Garnelis/Best of Russia..
Μόσχα: Μουσουλμάνοι προσεύχονται κατά τη διάρκεια του Eid al-Adha στο τζαμί της Μόσχας. Φωτογραφία: Natalia Garnelis/Best of Russia
Μια αρκτική αλεπού πηδάει σε όγκους πάγου στη θάλασσα Sea. Φωτογραφία: Cyril Uyutnov,/Best of Russia..
Μια αρκτική αλεπού πηδάει σε όγκους πάγου στη θάλασσα Sea. Φωτογραφία: Cyril Uyutnov,/Best of Russia
 Θαλάσσιο λιοντάρι. Φωτογραφία: Denis Degtyarev/Best of Russia..
Θαλάσσιο λιοντάρι. Φωτογραφία: Denis Degtyarev/Best of Russia
 ​​Στην Αγία Πετρούπολη. Φωτογραφία: Daria Goritsyna/Best of Russia..
Στην Αγία Πετρούπολη. Φωτογραφία: Daria Goritsyna/Best of Russia
Καταιγίδα πλησιάζει στη θάλασσα. Φωτογραφία: Dmitry Shirinkin/Best of Russia..
​​ Καταιγίδα πλησιάζει στη θάλασσα. Φωτογραφία: Dmitry Shirinkin/Best of Russia
Το όρος Otorten στα Βόρεια Ουράλια το χειμώνα. Daniel Korzhonov/Best of Russia..
Το όρος Otorten στα Βόρεια Ουράλια το χειμώνα. Daniel Korzhonov/Best of Russia
Στο χωριό Balandino στη περιοχή Chelyabinsk Oblast: Ηλικιωμένο ζευγάρι ηλικίας 183 χρονών και οι δύο μαζι. Η γιαγιά πάντα ακούει υπομονετικά τις ιστορίες του. Φωτογραφία: .Vitali Voronin/Best of Russia..
Στο χωριό Balandino στη περιοχή Chelyabinsk Oblast: Ηλικιωμένο ζευγάρι ηλικίας 183 χρονών και οι δύο μαζι. Η γιαγιά πάντα ακούει υπομονετικά τις ιστορίες του. Φωτογραφία: Vitali Voronin/Best of Russia 
Περιφέρεια Μόσχας : Μαζί. Φωτογραφία: Juno Kotljarova/Best of Russia..
Περιφέρεια Μόσχας : Μαζί. Φωτογραφία: Juno Kotljarova/Best of Russia
Μόσχα: Διεθνές φεστιβάλ στρατιωτικής μουσικής στον πύργο Spasskaya, στη Κόκκινη πλατεία. Φωτογραφία: Yulia Kozlova/Best of Russia..
Μόσχα: Διεθνές φεστιβάλ στρατιωτικής μουσικής στον πύργο Spasskaya, στη Κόκκινη πλατεία.Φωτογραφία: Yulia Kozlova/Best of Russia
Περιφέρεια Κουργκάν: Μουσείο στο Kurgan. Φωτογραφία: Alexander Kadnikov/Best of Russia..
Περιφέρεια Κουργκάν: Μουσείο στο Kurgan. Φωτογραφία: Alexander Kadnikov/Best of Russia

Μόσχα: Μετάβαση. Φωτογραφία: Vlad Sidorak/Best of Russia..
Μόσχα: Μετάβαση. Φωτογραφία: Vlad Sidorak/Best of Russia
Μόσχα: Βετεράνος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου είναι τιμώμενος καλεσμένος στη γιορτή της εβδομηκοστής επετείου της νίκης των Σοβιετικών επί των ναζί. Φωτογραφία: Pascal Dumont/Best of Russia..
Μόσχα: Βετεράνος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου είναι τιμώμενος καλεσμένος στη γιορτή της εβδομηκοστής επετείου της νίκης των Σοβιετικών επί των ναζί. Φωτογραφία: Pascal Dumont/Best of Russia
Ο Τσέχος δύτης Michal Navratil  αγωνίζεται στην πλατφόρμα των 27 μέτρων στο XVI Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Υγρού Στίβου. Φωτογραφία: Sergey Savostianov, TASS/Best of Russia..
Ο Τσέχος δύτης Michal Navratil αγωνίζεται στην πλατφόρμα των 27 μέτρων στο XVI Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Υγρού Στίβου. Φωτογραφία: Sergey Savostianov, TASS/Best of Russia
Στη πόλη ​​Nizhny Novgorod: Η Marina Mastyka, μία μπαλαρίνα στο Nizhny Novgorod Theatre of Opera and Ballet, φωτογραφίζεται κατά τη διάρκεια  μιας πρόβας. Φωτογραφία: lJulia Artemyev/Best of Russia..
Στη πόλη ​​Nizhny Novgorod: Η Marina Mastyka, μία μπαλαρίνα στο Nizhny Novgorod Theatre of Opera and Ballet, φωτογραφίζεται κατά τη διάρκεια μιας πρόβας. Φωτογραφία: lJulia Artemyev/Best of Russia
Αγία Πετρούπολη : Η Angelina Vorontsova, πρίμα μπαλαρίνα, χορεύει στη σκηνή του Mikhailovsky Theatre. Φωτογραφία: Octavia Kolt/Best of Russia..
Αγία Πετρούπολη : Η Angelina Vorontsova, πρίμα μπαλαρίνα, χορεύει στη σκηνή του Mikhailovsky Theatre. Φωτογραφία: Octavia Kolt/Best of Russia
Αγία Πετρούπολη: Μια ηλικιωμένη γυναίκα φιλάει μια κατσίκα στο εξοχικό σπίτι της στο οικισμό Sinyavino στο Λένινγκραντ. Φωτογραφία: Larisa Ivanova/Best of Russia.
Αγία Πετρούπολη: Μια ηλικιωμένη γυναίκα φιλάει μια κατσίκα στο εξοχικό σπίτι της στο οικισμό Sinyavino στο Λένινγκραντ. Φωτογραφία: Larisa Ivanova/Best of Russia
  Ένας σκύλος περιτριγυρισμένος από κατσικες. Φωτογραφίες: Tatiana Shibaeva/Best of Russia.
Ένας σκύλος περιτριγυρισμένος από κατσικες. Φωτογραφίες: Tatiana Shibaeva/Best of Russia
 Παγωμένες φυσαλίδες αέρα στη λίμνη Multinskiye στο Altai. Φωτογραφία: Anton Petrus/Best of Russia.
Παγωμένες φυσαλίδες αέρα στη λίμνη Multinskiye στο Altai. Φωτογραφία: Anton Petrus/Best of Russia
 Baikal, Περιφέρεια Irkutsk: Ένας λαβύρινθος από πάγο χτισμένος στη λίμνη Baikal λίμνη την ημέρα της Εαρινής Ισημερίας. Φωτογραφία: Kirill Sergeev/Best of Russia.
Baikal, Περιφέρεια Irkutsk: Ένας λαβύρινθος από πάγο χτισμένος στη λίμνη Baikal λίμνη την ημέρα της Εαρινής Ισημερίας. Φωτογραφία: Kirill Sergeev/Best of Russia
 Hatanga, στο Krasnoyarsk Krai: Ο νικητής του αγώνα των βοσκών ταράνδων στην Ταϊμίρ στα άκρα της βόρειας Ρωσίας καλυμμένος με πάγο. Φωτογραφία: Vitaly Ivanov/Best of Russia


.
Hatanga, στο Krasnoyarsk Krai: Ο νικητής του αγώνα των βοσκών ταράνδων στην Ταϊμίρ στα άκρα της βόρειας Ρωσίας καλυμμένος με πάγο. Φωτογραφία: Vitaly Ivanov/Best of Russia


SHARE: 
Μόσχα. Στιγμιότυπο από την ημέρα της γιορτής για την εβδομηκοστή επέτειο της νίκης των Σοβιετικών στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Φωτογραφία: Victor Berezkin/Best of Russia. Πηγή: www.lifo.gr
Μόσχα. Στιγμιότυπο από την ημέρα της γιορτής για την εβδομηκοστή επέτειο της νίκης των Σοβιετικών στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Φωτογραφία: Victor Berezkin/Best of Russia. Πηγή: www.lifo.gr
Πλοίο στο λιμάνι του Murmansk κατά τη διάρκεια της πολικής νύχτας. Το πλοίο φωτίζεται με φακό. Φωτογραφία: Vitaly Novikov/Best of Russia.Πλοίο στο λιμάνι του Murmansk κατά τη διάρκεια της πολικής νύχτας. Το πλοίο φωτίζεται με φακό. Φωτογραφία: Vitaly Novikov/Best of Russia.

Πέμπτη 26 Μαΐου 2016

Ανέκδοτα της Αρχαιότητας

40 αρχαία Ελληνικά ανέκδοτα που προσφέρουν γέλιο αλλά και προβληματίζουν

Τα αρχαία Ελληνικά ανέκδοτα, εκφράζουν το αρχαίο Ελληνικό πνεύμα και προσφέρουν εκτός από γέλιο, γνώση και προβληματισμό.
1. Ο Μ. Αλέξανδρος έστειλε στο Φωκίωνα 100 τάλαντα. Ο Αθηναίος πολιτικός ρώτησε τους ανθρώπους που του έφεραν το μεγάλο αυτό ποσό: “Γιατί ο Αλέξανδρος διάλεξε εμένα απ’ όλους τους Αθηναίους για να μου χαρίσει 100 τάλαντα; “
Οι απεσταλμένοι απάντησαν: «Γιατί μόνο εσένα θεωρεί έντιμο άνθρωπο».
Ο Φωκίωνας αρνήθηκε το δώρο λέγοντας: «Ας μ’ αφήσει λοιπόν και να είμαι και να φαίνομαι έντιμος».
2. Είπε κάποιος στον Αρίστιππο ότι η Λαΐδα δεν τον αγαπά, αλλά προσποιείται ότι τον αγαπά. Ο Αρίστιππος απάντησε: «Ούτε το κρασί ή το ψάρι με αγαπούν, εγώ όμως τα απολαμβάνω».
3. Ένας άντρας είπε στην ερωτομανή γυναίκα του: «Τι θέλεις να κάνουμε, να φάμε ή να κάνουμε έρωτα». Εκείνη του είπε: «Ό,τι θέλεις, ψωμί πάντως δεν έχουμε».
4. Είπε κάποιος στον Διογένη: «Οι συμπολίτες σου σε καταδίκασαν σε εξορία». ο φιλόσοφος απάντησε: «Κι εγώ τους καταδίκασα να μένουν στον τόπο τους».
5. Ο Διδύμων, οφθαλμίατρος της εποχής εξετάζει το μάτι μιας κοπέλας. Ο  Διογένης τον βλέπει. Ξέρει ο Διογένης ότι ο Διδύμων είναι τύπος ερωτίλος, κοινώς γυναικάς. Και του λέγει «Πρόσεξε Διδύμωνα, μήπως εξετάζοντας τον οφθαλμό, φθείρεις την κόρην».
6. Επαινούσαν μερικοί μπροστά στον Άγη τους Ηλείους, γιατί ήταν πολύ  δίκαιοι κριτές στους Ολυμπιακούς αγώνες. Ο Άγης ρώτησε με απορία:
«Και είναι τόσο σπουδαίο το ότι οι Ηλείοι μια φορά στα τέσσερα χρόνια γίνονται δίκαιοι;»
7. Ένας πατέρας ζήτησε από τον Αρίστιππο να διδάξει τον γιο του. Ο φιλόσοφος ζήτησε αμοιβή 500 δραχμές. Ο πατέρας θεώρησε υπερβολικό το ποσό. «Με τόσα χρήματα», είπε, «θα μπορούσα να αγοράσω ένα ζώο». «Αγόρασε», είπε ο Αρίστιππος, «κι έτσι θα έχεις δύο».
8. Ο Διογένης ζητούσε ελεημοσύνη από ένα άγαλμα. Όταν τον ρώτησαν γιατί κάνει κάτι τέτοιο απάντησε: «Εξασκούμαι στο να μην απογοητεύομαι από την αναισθησία των ανθρώπων».
9. Επέστρεφε ο Διογένης από τους Ολυμπιακούς αγώνες και ένας τον ρώτησε, αν ήταν εκεί πολύς κόσμος. Ο Διογένης αποκρίθηκε: «Κόσμος υπήρχε πολύς, άνθρωποι όμως λίγοι».
10. Παρακινούσαν τον Φίλιππο τον Μακεδόνα να εξορίσει κάποιον που τον κακολογούσε. Ο Φίλιππος απάντησε: «Δεν είστε καλά!! Θέλετε να τον στείλω να με κατηγορεί και σ’ άλλα μέρη;»
11. Ένας φαλακρός έβριζε τον Διογένη. Ο φιλόσοφος γύρισε και του είπε: «Δεν σου ανταποδίδω τις βρισιές, αλλά θα ήθελα να πω ένα «μπράβο» στις  τρίχες σου, γιατί απαλλάχτηκαν από ένα κακορίζικο κεφάλι».
12. Ρώτησε κάποιος τον Αντισθένη τι είδους γυναίκα θα ήταν κατάλληλη για γάμο. Ο φιλόσοφος του είπε: «Το πράγμα είναι δύσκολο. Αν παντρευτείς ωραία, θα την έχεις με άλλους κοινή, αν άσχημη, θα είναι σαν να σου επέβαλαν ποινή».
13. Πληροφορήθηκε ο Αριστοτέλης από κάποιον ότι μερικοί τον έβριζαν. Ο φιλόσοφος απάντησε: «Καθόλου δεν με νοιάζει. Όταν είμαι απών, δέχομαι  ακόμα και να με μαστιγώνουν».
14. Ο Διογένης βλέποντας κάποιον να δείχνει ερωτευμένος με μια πλούσια γριά, είπε: «Σ’ αυτήν δεν κάρφωσε τα μάτια του, αλλά τα δόντια του».
15. Ο φιλόσοφος Αντισθένης συμβούλευε τους Αθηναίους να ανακηρύξουν με την ψήφο τους τα γαϊδούρια σε άλογα. Και όταν του είπαν ότι κάτι τέτοιο είναι έξω από κάθε λογική, ο Αντισθένης παρατήρησε: «Μήπως και στρατηγούς δεν αναδεικνύετε άντρες απλώς με την ψήφο σας και χωρίς να έχουν πάρει καμία απολύτως εκπαίδευση;»
16. Ένας μοχθηρός άνθρωπος ήθελε να φυλάξει το σπίτι του από κάθε κακό. Έβαλε στην πόρτα μια επιγραφή που έλεγε: “Κανένα κακό να μη μπει στο σπίτι αυτό”.
Ο Διογένης διάβασε την επιγραφή και απόρησε: «Μα ο ιδιοκτήτης του σπιτιού από που θα μπει;»
17. Παρακινούσαν το Φίλιππο της Μακεδονίας να εξορίσει κάποιον που τον κακολογούσε. Ο Φίλιππος απάντησε:
«Δεν είστε καλά! Θέλετε να τον στείλω να με κατηγορεί και σ’ άλλα μέρη;»
18. Είπαν στον Σωκράτη ότι κάποιος έλεγε άσχημα λόγια γι’ αυτόν. Ο Σωκράτης απάντησε:
«Καθόλου παράδοξο. Ποτέ του δεν έμαθε να λέει καλά λόγια».
19. Σε κάποιον που έλεγε ότι η ζωή είναι άσχημη, ο Διογένης ο Κυνικός είπε:
«Άσχημη δεν είναι η ζωή. Άσχημη είναι η άσχημη ζωή»
20. Ρώτησαν τον φιλόσοφο Στίλπωνα, αν υπάρχει κάτι πιο ψυχρό από ένα άγαλμα.
«Ναι» είπε, «ένας αναίσθητος άνθρωπος».
21. Ένα φίδι τυλίχθηκε γύρω από το κλειδί μιας πόρτας. Οι μάντεις χαρακτήρισαν το γεγονός θαύμα. Ο Λεωτυχίδης όμως, βασιλιάς της Σπάρτης, θεώρησε αδικαιολόγητο τον χαρακτηρισμό.
«Για μένα θαύμα θα ήταν”, είπε “αν τυλιγόταν το κλειδί γύρω από το φίδι και όχι το φίδι γύρω από το κλειδί».
22. Κάποτε ο Διογένης είδε μια γυναίκα να σκύβει πάρα πολύ μπροστά στα αγάλματα των θεών. Θέλοντας να την απαλλάξει από τη θρησκοληψία, την πλησίασε και της είπε:
«Μη σκύβεις τόσο πολύ κυρά μου, γιατί κάποτε ο θεός θα σταθεί πίσω σου και θα δει άσχημα πράγματα».
23. Ο φιλόσοφος Στίλπωνας κλήθηκε στον Άρειο Πάγο για να βεβαιώσει αν πραγματικά είπε ότι η Αθηνά δεν είναι θεός..
«Και βέβαια δεν είναι θεός, θεά είναι, αφού είναι γυναίκα», είπε.
Όταν το άκουσε ο Θεόδωρος, ο λεγόμενος “άθεος”, τον ειρωνεύτηκε λέγοντας:
«Από πού το γνώριζε ο Στίλπωνας; Ή μήπως σήκωσε τον χιτώνα της Αθηνάς και είδε τον κήπο της;»
24. Έδειξαν στον Διαγόρα τον «άθεο» τα πολλά αφιερώματα ανθρώπων που είχαν σωθεί από ναυάγια με τη βοήθεια των θεών. Ο Διαγόρας απάντησε:
«Αν οι θεοί φρόντιζαν να σώσουν και όσους πνίγηκαν, τότε θα βλέπατε πολύ περισσότερα αφιερώματα».
25. Όταν ο Διογένης είδε έναν νεαρό να φιλοσοφεί του είπε:
«Σου αξίζει έπαινος νεαρέ, γιατί στρέφεις το ενδιαφέρον των εραστών από την ομορφιά του σώματος στην ομορφιά της ψυχής σου».
26. Ένας φτωχός πλησίασε τον Σωκράτη και του είπε:
«Θέλω να γίνω μαθητής σου, αλλά δεν έχω τίποτε, το μόνο που μπορώ να σου προσφέρω είναι ο εαυτός μου».
Ο Σωκράτης του απαντά: «Δεν καταλαβαίνεις λοιπόν ότι μου δίνεις το πιο σπουδαίο πράγμα;»
27. Προσπαθούσε ο Ζήνων ο Ελεάτης να αποδείξει στον Αντισθένη με περίπλοκα και σοφιστικά επιχειρήματα ότι δεν υπάρχει κίνηση. Ο Αντισθένης άρχισε να βαδίζει, ενώ συγχρόνως ρωτούσε τον Ζήνωνα: «Δεν νομίζεις ότι τα γεγονότα είναι πιο ισχυρά από τα επιχειρήματά σου;»
28. Υπερηφανευόταν κάποιος σε μια παρέα και έλεγε ότι είχε πάρει μέρος σε πολλούς αγώνες σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας και είχε πραγματοποιήσει εξαιρετικές αθλητικές επιδόσεις. Στη Ρόδο μάλιστα είχε κάνει ένα μεγάλο άλμα που κανένας Ολυμπιονίκης δεν είχε κάνει ως τότε. Ένας από την παρέα του είπε:
«Ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα» (Κι εδώ Ρόδος είναι. Γιατί δεν κάνεις το άλμα σου;)
29. Ένας Αθηναίος ταξίδευε με πλοίο με πολλούς άλλους. Ξέσπασε όμως δυνατή τρικυμία και το πλοίο ανατράπηκε. Όλοι προσπαθούσαν να σωθούν κολυμπώντας, ο Αθηναίος όμως έχανε τον καιρό του καλώντας τη θεά Αθηνά σε βοήθεια. Ένας από τους ναυαγούς, που κολυμπούσε κοντά του, του είπε:
«Συν Αθηνά και χείρα κίνει» (Φώναζε την Αθηνά, μα κούνα και τα χέρια σου).
30. Όταν είδε ο Διογένης κρατικούς ταμίες να έχουν πιάσει κάποιον που είχε κλέψει ένα μπουκάλι, παρατήρησε: «Οι μεγάλοι κλέφτες έχουν συλλάβει το μικρό κλέφτη».
31. Ρώτησε κάποιος το Διογένη ποιας πόλης είναι πολίτης κι αυτός απάντησε: «Είμαι πολίτης του κόσμου».
32. Η Ξανθίππη λέει στο Σωκράτη: «Άδικα σε καταδίκασαν σε θάνατο».
Κι ο Σωκράτης:
«Αλίμονο κι αν η καταδίκη μου ήταν δίκαιη».
33. Ο Πλάτωνας επέπληξε κάποιον γιατί έπαιζε κύβους. Εκείνος δικαιολογήθηκε: «Τα ποσά που παίζω στο παιχνίδι είναι ασήμαντα».
Ο Πλάτωνας του παρατήρησε: «Η συνήθεια όμως να παίζεις δεν είναι καθόλου κάτι ασήμαντο».
34. Ρώτησαν τον Διογένη: «Γιατί οι αθλητές είναι αναίσθητοι;»
Ο Διογένης τους έδωσε την εξήγηση: «Γιατί τα σώματά τους ξαναφτιάχνονται με κρέατα χοιρινά και βοδινά».
35. Μια μέρα η Ξανθίππη έβαλε τις φωνές στο Σωκράτη και στη συνέχεια άδειασε πάνω του μια λεκάνη νερό. Ο Σωκράτης ατάραχος είπε:
«Η Ξανθίππη κάνει ό,τι και ο Δίας: πρώτα βροντά και ύστερα βρέχει».
36. Ένας φλύαρος κουρέας, ρώτησε τον βασιλιά της Μακεδονίας, Αρχέλαο:
«Πως θες να σε κουρέψω;»
Ο Αρχέλαος απάντησε:
«Σιωπηλός»
37. Κάποιος ρώτησε τον Θεμιστοκλή:«Τι θα ήθελες να ήσουν; Αχιλλέας ή Όμηρος;»
Ο Θεμιστοκλής ρωτά κι αυτός:
«Εσύ τι θα ήθελες να ήσουν; Νικητής στους Ολυμπιακούς Αγώνες, ή αυτός που αναγγέλλει τα ονόματα των νικητών;»
38. Κάποτε, ο Κράτης, ο κυνικός φιλόσοφος, δεν απάντησε σε μια ερώτηση του φιλόσοφου Στίλπωνα, αλλά άφησε μια πορδή, εκφράζοντας έτσι την περιφρόνησή του. Ο Στίλπωνας αντιμετώπισε αυτή τη στάση, με την παρατήρηση:
«Γνώριζα ότι η απάντησή σου θα ήταν εντελώς άσχετη προς την ερώτησή μου»
39. Ο Δημοσθένης έπιασε έναν να τον κλέβει. Ο κλέφτης προσπάθησε να δικαιολογηθεί:
«Δεν ήξερα ότι αυτό που έκλεβα είναι δικό σου…»
Κι ο Δημοσθένης του είπε:
«Γνώριζες ωστόσο πολύ καλά, ότι δεν ήταν δικό σου»
40. Ο Πύρρος, ο βασιλιάς της Ηπείρου, νίκησε δυο φορές τους Ρωμαίους, αλλά έχασε πολλούς στρατιώτες και αξιωματικούς. Τότε είπε:
«Αν πετύχουμε άλλη μια νίκη σαν και αυτές, καταστραφήκαμε»


.
Πηγή: Αρχαία Ελληνικά Ανέκδοτα, Σωκράτης Γκίκας & Αρχαία Ελληνικά Ανέκδοτα, Εκδόσεις Σαββάλα



Παρασκευή 20 Μαΐου 2016

Αυτά είναι τα 10 κορυφαία αξιοθέατα της Ελλάδας

 Οι χρήστες  της μεγαλύτερης ταξιδιωτικής πλατφόρμας στον κόσμο, TripAdvisor,  επέλεξαν τα  δημοφιλέστερα τουριστικά αξιοθέατα της χώρας μας
Η Ακρόπολη, τα Μετέωρα και η Ακρόπολη Λίνδου στη Ρόδο είναι τα 3 δημοφιλέστερα τουριστικά αξιοθέατα της χώρας μας, βάσει των προτιμήσεων των χρηστών της μεγαλύτερης ταξιδιωτικής πλατφόρμας στον κόσμο, TripAdvisor.
H κατάταξη, όπως προέκυψε από τα Travelers' Choice Awards 2016, έχει ως εξής...
1. Ακρόπολη, Αθήνα
Acropolis (67810169)

2. Μετέωρα, Καστράκι
Monastero Varlaam (67028743)

3. Ακρόπολη Λίνδου-Ρόδος
View From Acropolis (1423096)

4. Σπιναλόγκα Καλυδωνία, Ελούντα
Спиналонга (Калидон) (139409192)

5. Ερείπια Δελφών
The Tholos (1226470)

6. Ναός Ηφαίστου, Αθήνα
                  9                 (60226498)

7. Το Παλάτι της Κνωσού, Ηράκλειο
Palazzo (36111540)

8. Το θέατρο της Επιδαύρου


9. Αρχαιολογικός χώρος στο Ακρωτήρι-Σαντορίνη


10 Παλάτι των Ιπποτών), Ρόδος


 SHARE:

Δευτέρα 16 Μαΐου 2016

Δύο ταινίες για τη μοναξιά (Two Films About Loneliness)


Μια δίγλωσση  ταινία στα γερμανικά και στα   αγγλικά, με τις φωνές του κωμικού ηθοποιού   Tim Key  και  την αφήγηση  του καλλιτέχνη Detlef Bierstedt.
Είναι γείτονες  τους χωρίζει ένας τοίχος αλλά βιώνουν τα  σημάδια μοναξιάς στον κλειστό τους κόσμο. 
Ο ένας,-ο Άγγλος- προσπαθεί να έρθει σε επαφή με την εικονική πραγματικότητα των κοινωνικών δικτύων  μπροστά από ένα  υπολογιστή,  ενώ ο άλλος -ο Γερμανός- προσπαθεί να μάθει από την τηλεόραση συνταγές μαγειρικής.. 
Ενοχλούνται αμφότεροι  από τους ήχους και τις φωνές  που ο καθένας τους παράγει και αντιδρούν ανάλογα.. Ώσπου μια μέρα…

Από τους Will & Chris

Βραβεία: Future Shorts Festival 2015 - Βραβείο Κοινού,  όπως και προβολές σε πολλά φεστιβάλ στην Ευρώπη στον Καναδά και στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής με πολύ καλές κριτικές..




Η αγάπη είναι τυφλή